vrijdag 1 maart 2019

Be Creative Every Day!

Hallo allemaal,

Terug van weggeweest!
Vandaag staat mijn eerste blogpost op het Colourstockblog!

Vandaag wil ik jullie een "picture in a frame" laten zien, waar ik de afgelopen dagen mee bezig ben geweest. Ik heb gewerkt met PanPastels op Pastelmat. Ik zal jullie het verloop in stappen laten zien.
Daar gaan we!


Om te beginnen heb ik een stempel van Art by Marlene gestempeld op de Pastelmat, kleur Brun. Ik werk met een stempelhulp en gebruik zwarte Archival Ink. Na het stempelen laat ik het wel even drogen.

Ik laat de stempel nog even in de stempelhulp zitten, deze heb ik later nog een keer nodig.


Ik heb de huid een eerste laag kleur gegeven met een klein fijn kwastje. De kleur die ik hier heb gebruikt is 380.8 Red Iron Oxide Tint. Ik probeer zoveel mogelijk binnen de lijnen te blijven.




Met de kleuren 270.5 Yellow Ochre en 340.1 Permanent Red extra Dark heb wat accenten en schaduwen aangezet. Hier en daar heb ik de kleuren geblend met de Colorless Blender.




Ik heb met 560.5 Phthalo Blue de oogschaduw aangebracht, en het gezicht verder afgemaakt. Blosjes op de wangen gemaakt met 430.5 Magenta. Steeds weer wat kleur aangebracht en met de blender gemengd, tot het naar mijn zin was. Het is wat "spelen" met de kleuren, tot je je eindresultaat hebt.
De bloemen en de bolletjes op de jurk heb ik gekleurd met 100.5 Titanium White.



Hier ben ik al weer een aantal stappen verder. De haren heb ik eerst aangezet met 250.5 Diarylide Yellow en daarna accenten aangebracht met 340.1 Permanent Red. 

Ik hou er zelf van om niet te veel verschillende kleuren te gebruiken, om het niet een al te bont geheel te laten worden. Daarom heb ik voor de accenten van het haar dezelfde kleur gebruikt als bij het accentueren van de huid.
Het hart van de bloemen op de jurk heb ik met Diarylide Yellow gekleurd en de jurk met 680.3 Bright Yellow Green Shade.

De bloemen in de handen heb ik gekleurd met kleuren die ik al eerder heb gebruikt, Magenta en Permanent Red. De bladeren hebben een iets donkere groene kleur.



Als ik mijn stempel naar tevredenheid heb gekleurd, fixeer hem met Academy Fixative en stempel ik deze nog een keer over met Archival in mijn stempelhulp, waar de stempel nog in zit. Op deze manier zijn mijn stempellijnen weer mooi zwart.




Ik heb nog een tekst naast mijn "chicky" geplakt en toen heb ik haar in een lijstje gestopt. En zo heb ik er weer een mooie creatie bij aan mijn muur.

Creatieve groetjes en tot de volgende keer,

14 opmerkingen:

  1. Prachtig werkje meisje, mocht het al bewonderen....

    liefs mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 7a replica bags philippines replica hermes bag h8c17z9g88 replica bags in gaffar market pop over to this site s5t56g3p02 louis vuitton fake replica bags online shopping u3n63i7z08 view website b5b50k7v11 gucci replica replica bags philippines greenhills

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en graag tot een volgende keer!
Many thanks for your nice comments and until a next time!!